loading...

آس چارتر

بازدید : 0
پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403 زمان : 13:09

هتل ونوس پلاس مازندران

هتل پنج ستاره ونوس از هتل های معروف مازندران که از سال 1396 فعالیت خود را آغاز کرده است، هتل ونوس پلاس مازندران به هتل ونوس پلاس چالوس نیز معروف می باشد که در شهرک توریستی نمک آبرود قرار گرفته است، هتل ونوس 10 طبقه و دارای 154 اتاق می باشد، از امکانات هتل ونوس پلاس مازندران می توان به فتوکپی و فکس و پیرینتر، چای خانه سنتی، جکوزی، سالن بیلیارد، گیمنت، تلفن در لابی، پارکینگ، سالن ورزشی، استخر و سونا، ماساژور، وسایل بدنسازی، لابی، آسانسور، خدمات برای معلولین، لاندری، تلویزیزون، صندوق امانات، نمازخانه، پله اضطراری، زنگ هشدار، کافی شاپ، روزنامه، خدمات باربری، دستگاه واکس کفش، اتاق تلفن، کپسول آتش نشانی، سیستم اعلام و اطفاء حریق، خدمات بیدار باش، خدمات خانه ‌داری، خدمات تهیه بلیط، صندوق امانات، سیستم اعلام و اطفاء حریق، اینترنت رایگان، سیستم گرمایشی و سرمایشی، امکان شارژ وسایل الکترونیکی، یخچال، پاور سوئیچ، مبلمان، دراور، مینی بار با هزینه و … می باشد.با اس چارتر بلیط هواپیما تهران رشت را از سایت خریداری کنید.

بازدید : 0
چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 زمان : 15:51

ویزای توریستی سه ماهه دبی: با این ویزا می توانید به مدت سه ماه در دبی اقامت داشته باشید.

ویزای سه ماه توریستی برای تردد: اگر در دبی می خواهید به مدت 3 ماه اقامت داشته باشید و در حین اقامت چندبار نیز از دبی خارج شوید و مجددا بازگردید به دبی مناسب است. این نوع ویزاها را از دفاتر مهاجرتی امارات می توانید با پرداخت مبلغی مشخص تمدید نمایید.

مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی

برای دریافت ویزای توریستی دبی باید از صفحه اول گذرنامه و هر دو طرف کارت ملی و شناسنامه اسکن رنگی داشته باشید. با تهیه بلیط هواپیما ارزان خارجی دبی از سایت آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

هزینه های ویزای توریستی

هزینه ویزاهای توریستی بر اساس نوع فوری و عادی و مدت زمان اعتبار آن با هم متفاوت است. به طور مثال ویزای ۱۴ روزه عادی حدود ۲۹۰ درهم است و ۱۴ روزه فوری ۲۸۰ درهم می باشد. و ویزاهای یک ماهه با چندبار اجازه ورود ۸۸۰ درهم و یک ماهه با یک ‌بار اجازه ورود ۳۵۰ درهم می باشد.

بازدید : 0
سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 زمان : 16:30

باقلاقاتق

باقلاقاتق یا خورش گل در چمن، یکی از غذاهای خوشمزه شمالی می باشد که گیلانی‌ها در پخت آن، تبحر خاصی دارند. این غذای خوشمزه و مقوی از باقلای رشتی، شوید و تخم‌مرغ تشکیل شده است و معمولا آن را با برنج کته، سیر تازه، ماهی شور و اشپل ماهی استفاده می‌کنند که بسیار بی نظیر است . باقلاقاتق یا باقالی قاتوق، یکی از قدیمی‌ترین خورش‌های محلی استان گیلان می باشد که در تمام شهرهای شمالی، به‌خصوص شهرهای استان گیلان، طبخ می‌شود. قاتق در زبان محلی به‌معنای خورش و خوراک می باشد و باقلا یا «پاچ باقلا» که به نام باقلای سفید نیز شناخته شده است ، ماده اصلی در طبخ این غذا می باشد .

این غذا با عطر و بوی سیر و شوید تازه سرخ‌شده ، هوش را از سر همه شما می برد . شما می توانید با تهیه بلیط ارزان چارتری تهران رشت به این شهر زیبا سفر کنید.

باقلا وابیج

مواد تشکیل‌دهنده باقلا وابیج یا خشکابیج، شوید، باقالی های سبز، نمک، روغن، زردچوبه و تخم‌مرغ می باشند . این غذای گیلانی شباهت بسیار زیادی به باقلاقاتوق دارد. تفاوت آن‌ها در این است که باقلاقاتوق به‌صورت آب‌دار سرو می گردد ؛ در حالی که باقلا وابیج ، یک خوراک خشک و بدون آب می باشد .

ترشه تره

خورش ترشه تره، یکی از خوشمزه‌ترین و بهترین خورش‌های گیاهی استان گیلان می باشد که با سبزیجات معطر تهیه می‌شود و تخم‌مرغ، سیر، برنج، آب نارنج یا آبغوره، نمک، فلفل و زردچوبه از دیگر مواد تشکیل‌دهنده آن می باشند . شما می توانید برای استفاده از این طعم های بی نظیر ابتدا به سایت آس چارتر مراجعه کنید و قسمت بلیط هواپیما رشت داخلی ، مبدا خود را بزنید و سپس مقصد را شهر رشت انتخاب کنید و ارزان ترین بلیط هواپیما در این مسیر را ببینید و بعد از خرید بلیط هواپیما خود ، به این شهر زیبا سفر کنید و از صرف بهترین غذاهای رشت در کنار خانواده و عزیزانتان لذت ببرید.

بازدید : 0
دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 زمان : 14:20

باغ پرندگان لویزان

از قسمت های جذاب دیگر پارک لویزان می توانیم به باغ پرندگان اشاره کنیم که در بخش شرقی پارک لویزان واقع شده است و از سال 1392 با عنوان دشتچر در دو فاز شمالی و جنوبی که مساحت ان 23 هکتار می باشد احداث شده و در این بخش از پارک تبدیل به محلی برای نگهداری و نمایش انواع پرندگان شده که در قفس نگهداری می شوند و توانایی پرواز ندارند و قسمت دوم ان به عنوان ابچر احداث شده که دارای پرندگانی می باشد که قابلیت توانایی پرواز دارند اما تورهای مخصوصی نصب می باشد که از خروج پرندگان جلوگیری می کند ، شما می توانید با تهیه بلیط هواپیما جهرم تهران از سایت اس چارتر به این پارک جنگلی لویزان و باغ پرندگان سفر کنید.

تعداد پرندگان این باغ زیاد می باشد به طوری که رقم دقیق ان را نمی دانیم اما پرندگان از نژاد و گونه های مختلف مانند اسیایی و افریقایی در باغ پرندگان لویزان نگهداری می شود ، از پرندگانی که در باغ پرندگان نگهداری می شود می توانیم به جغد ، کرکس ، عقاب ، انواع طوطی ، انواع کبوتر ، شاهین ، فلامینگو ، طاووس ، مرغابی ، شترمرغ ، انواع پرندگان ابزی ، و دیگر پرندگان اشاره کنیم.

بازدید : 0
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403 زمان : 12:34

این شهر که یکی از شهرهای قدیمی تهران محسوب می شود شهری است که هم برای زندگی و کار مناسب است و هم برای تفریح و گردش. در این مقاله از اس چارتر سعی داریم مطالبی را برایتان تهیه کنیم تا اگر قصد زندگی در کرج را دارید برایتان مفید واقع شود همچنین اگر برای تفریح می خواهید به این شهر بروید می توانید خرید بلیط چارتری و بلیط هواپیما مشهد کرج خود را از سایت اس چارتر تهیه نمایید. اگر علاقه مند به این شهر هستید با ما همراه باشید.

تاریخچه کرج

قدمت کرج به بیش از ده هزارسال و به دوران مادها برمی گردد، همچنین در شاهنامه نام کرج برده شده است. برخلاف بعضی از مردم که فکر می کنند کرج شهری است که تازه ساخته شده باید بگوییم این شهر پیش از اسلام هم وجود داشته و قدمت زیادی دارد. همچنین کرج اب و هوای خوبی دارد و رودخانه هایی که در انجا وجود دارد همه و همه باعث شده تا افراد زیادی این شهر را برای زندگی انتخاب نمایند.

این شهر یک شهر تاریخی محسوب می شود و قلعه هایی چون شاه دژ، قلعه کلاک، قلعه دختر ودیگر اثار تاریخی حساب می شود تا قبل از سال 89 کرج شهری بود که به تهران وابستگی داشت اما در سال 89 مرکز البرز شد.

دلیل نام گذاری اسم کرج چه بوده است؟

شاید برایتان سوال پیش امده باشد که نام کرج از چه چیزی سرچشمه گرفته است؟ طبق گفته ها اسم کرج از کوه رج گرفته شده است و به این معنی است که یک ردیف کوه درانجا قرار دارد. اما بازهم طبق نظریه های دیگر گفته شده که از واژه کاوک یا کاواک استفاده شده است که معنی ان یک جای خالی می باشد. در قدیم تپه های آتشگاه، قلعه دختر، اشتهارد و کلاک برای خبر رساندن و اتش سوزاندن بوده است که با این کار خبر را اعلام می کردند.

مردمان کرج

در حال حاضر شهرستان کرج به عنوان پر جمعیت ترین شهر کشور است که در ان تمامی قومیت ها زندگی می کنند. 30 درصد از جمعیت شهر کرج را اذری ها، 53 درصد از انها را فارس و مابقی دیگر قومیت ها از جمله، کرد، شمالی، عرب را تشکیل داده اند. بخاطر قرار گرفتن شهر کرج در نزدیکی تهران و موقعیت شغلی خوبی که دارد باعث شده تا افراد زیادی به این شهر مهاجرت کرده اما می توان گفت اصالت مردم کرج به فارس ها که بیشترین درصد را دارند تعلق دارد. شما میتوانید بلیط هواپیما چارتر خود را از سامانه اس چارتر دریافت کنید.

کرج چه رسم هایی دارد؟

شهر کرج بخاطر افراد مختلفی که دارد می گویند رسم های ان دیگر باقی نمانده است. اما در اینجا به چند رسم اشاره خواهیم کرد: ختن سمنو، شال اندازی، انگشتر بازی، سبزه سبز کردن، نی زدن، فال حافظ از رسم های شهرستان کرج می باشد.

و اما گویش کرج طالقانی یا تاتی است که امروزه فارسی صحبت می کنند.

سوغاتی های شهر کرج چیست؟

اگر به شهر کرج بروید صددرصد دوست دارید که با سوغاتی ها وخوراکی های انجا اشنا شوید و برای خانواده تان یا دوستانتان چیزی بخرید. در این بخش از مطلب سوغات کرج را معرفی خواهیم کرد. خرمالو، ازگیل، توت، انگور، سنجد، آلوی برغان و شیرینی توتک را می توانید تهیه کنید.

اما به جز سوغاتی ها می توانید صنایع دستی کرج را هم هدیه بدهید که در ادامه انها را هم توضیح خواهیم داد. گلیم، شیشه و بلور، سفال و مجسمه جزوه سوغات کرج می باشد.

بازدید : 0
شنبه 15 ارديبهشت 1403 زمان : 15:31

پیست اسکی دیزین تهران

از دیگر پیست های اسکی تهران پیست اسکی دیزین می باشد. پیست دیزین اولین، مهم‌ ترین، حرفه ‌ای ‌ترین، بزرگ‌ ترین و شاید معروف ‌ترین و مجهزترین پیست اسکی کشور و خاورمیانه می باشد، که دارای 4 تله كابين، 2 تله سيژ، 9 تله اسكی بشقابی و 1 تله اسكی چكشی است، امکان ورزش‌ها و فعالیت‌های مفرح و هیجان‌انگیز، همچون اسکی، اسنو برد، اسنومبیل، تیوپ سواری، تله کابین، تله سیژ، تله اسکی بشقابی و همچنین تفریحات دیگری نظیر: تیراندازی، پاراگلایدر، کایت سواری ودوچرخه سواری در ازتفاعات دیزین در این مجموعه فراهم است. این مجموعه شامل 23 پیست نظیر: پیست مبتدی، پیست ویپیست، پیست چمن، پیست یو و پیست اسنو پارک می باشد. در این مجموعه همچینین هتل ها و رستوران های متعددی با غذاهای خوشمزه وجود دارد که می توانید لحظاتی را در این رستوران ها برای خود غذایی را سفارش دهید و نوش جان کنید و در کنار هوای پاک کوهستانی با امکانات رفاهی و تفریحی عالی می تواند بسیار لذت بخش باشد. از این رو این پیست یکی از مجموعه ای پرطرفدار برای علاقه مندان به ورزش اسکی و گردشگران می باشد. همچنین این پیست هر سال و در فصل سرما و تابستان میزبان ورزشکاران مسابقات حرفه‌ای و گردشگران داخلی و خارجی است. این مجموعه اولین پیست اسکی در ایران محسوب می‌ شود که مورد تایید فدراسیون جهانی اسکی برای برگزاری مسابقات بین‌المللی است. با تهیه بلیط چارتر لحظه آخری مشهد تهران از سایت آس چارتر می توانید از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

ساعت‌های فعالیت پیست اسکی دیزین: همه روزه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۵:۳۰ عصرمی باشد.

آدرس پیست اسکی دیزین: استان البرز، کرج، جاده چالوس، جاده دیزین، پیست بین‌المللی اسکی دیزین

پیست اسکی دربندسر تهران

پیست اسکی دربندسر در فاصله تقریبی ۵۰ کیلومتری تهران قرار دارد و یکی از مراکز ورزشی و تفریحی مورد علاقه ورزشکاران می باشد. پیست اسکی دربندسر ۳۰۵۰ متر ارتفاع در بلندترین نقطه و ۲۶۰۰ متر ارتفاع در پایین‌ ترین نقطه در سال ۱۳۶۱افتتاح شد و از همان سال فعالیت خود را آغاز کرد، این پیست دارای سه تله‌ سیژ، دو تله‌ اسکی چکشی، یک دستگاه تله‌ اسکی بشقابی، دستگاه برف ‌ساز، دو دستگاه تله‌اسکی چکشی، تله کابین و دو رستوران است. مدرسه اسکی دربندسر نیز یکی از بهترین و مجهزترین مدرسه‌های اسکی ایران است. در این پیست امکانات متنوعی وجود دارد که می توان به پیست اسکی حرفه ‌ای، پیست اسکی مبتدی، تله کابین، تله ‌سیژ، رستوران، مدرسه اسکی و مرکز آموزشی و رستوران و کافی‌شاپ‌های متعدد ... وجود دارد. در مجموعه تفریحی و گردشگری دربندسر، پارکینگ عمومی و وی آی پی وجود دارد که می ‌توانید با خیال راحت خودروی خود را در آن پارک کنید.

ساعت‌های فعالیت پیست اسکی دربندسر: ساعات کار پیست‌ روز از ساعت ۸ صبح تا ۳ بعد از ظهر و ساعات کار پیست شب، از ۳ بعد از ظهر تا ۸ شب است.

آدرس پیست اسکی دربندسر: تهران، اتوبان بابایی، به سمت لواسان، بعد از شمشک، دربندسر

پیست اسکی توچال تهران

توچال قله‌ای در شمال تهران است که حدود ۳۰۰۰ متر ارتفاع دارد، پیست اسکی توچال بخشی از دامنه های رشته کوه البرز است، قله توچال در جنوب منطقه کوهستانی البرز مرکزی قرار دارد که از شرق به قله‌های لزون، کلکچال و دارآباد و از غرب به قله شاه‌ نشین و منطقه امام‌ زاده داوود منتهی می ‌شود. مجموعه تفریحی ورزشی توچال امکانات زیادی از جمله: تله ‌کابین، بام تهران، تله ‌سیژ، پیست اسکی، اسنوموبیل، سورتمه، مسیر کوهنوردی، باشگاه تنیس، بانجی جامپینگ، سنگ‌ نوردی، سقوط آزاد، اسلک لاین، ترامپولین، سکوی پرش، زیپ لاین، باشگاه‌ تیراندازی با کمان، پینگ چنگ، دارت و فوتبال دستی، کیوب کلاب، کافه بیلیارد، سینما چند بعدی، جاده سلامتی، هتل و رستوران های متعدد و کافی شاپ، فودکورت استراحتگاه، بوفه‌های لذیذ، پارکینگ، سرویس‌های بهداشتی، باغ‌های سلامت 1 و 2، زمین بازی کودکان، و... دارد و به یکی از بزرگترین مقاصد گردشگری ایران تبدیل شده است. این پیست دارای تجهیزات مدرن و پیشرفته می باشد، و یکی از پیست های برای مسابقات اسکی در ایران می باشد. یکی دیگر از تفریحات توچال تله کابین آن است که ۳ خط تله سیژ، ۱ خط تله اسکی و ۷ ایستگاه دارد. جالب است بدانید تله کابین توچال با طولی حدود ۷۳۰۰ متر، یکی از طویل‌ ترین تله‌کابین ‌ها در جهان است. این تله‌کابین ۳ خط اصلی دارد، بیشتر از ۶۰۰ نفر را در هر ساعت جابه‌جا می‌ کند. ار جذاب ترین جاهای دیدنی در این منطقه می توان به مشهورترین و پررفت‌ وآمدترین آنها مانند: کلک‌چال، شروین، شیرپلا، جان‌پناه قله توچال، امیری، هتل اوسون، ایستگاه پنجم تله کابین، اسپیدکمر و پلنگ ‌چال اشاره کرد. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده قیمت بلیط ارزان چارتری در مشهد می باشد.

بازدید : 6
جمعه 14 ارديبهشت 1403 زمان : 16:37

آب‌درمانی سبلان سرعین

مجتمع آب‌درمانی سبلان سرعین یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین مراکز آب‌درمانی در سرعین است. این مجموعه امکانات و خدمات آب‌درمانی متنوعی را در اختیار مهمانان قرار می‌دهد. آبگرم سبلان سرعین دارای فضاهای مجزا برای ارائه خدمات آب‌درمانی به مردان و زنان است. بخش‌های مختلف مجتمع آب‌درمانی سبلان سرعین شامل پارکینگ مجزا، فضای سبز و فضای بازی برای کودکان، کافی‌شاپ، رستوران، سالن انتظار، فروشگاه‌های صنایع‌دستی و همچنین فروشگاه تجهیزات موردنیاز آب‌درمانی است. این امکانات به مهمانان اجازه می‌دهد تا همچنین از فضاهایی آرامش‌بخش قبل و بعد از درمان‌های آبی استفاده کنند و از تأثیرات آب‌درمانی بهره ببرند. همچنین، مهمانان می‌توانند از خدمات رستوران و فروشگاه‌های مختلف در داخل مجتمع بهره ببرند. در آبگرم سبلان سرعین، استخر آقایان و خانم‌ها در دوطبقه مجزا قرار دارد، به‌این‌ترتیب که آقایان و خانم‌ها می‌توانند به‌صورت هم‌زمان و در فضاهای جداگانه از آبگرم استفاده کنند. این امکان به مهمانان اجازه می‌دهد تا در آبگرم به‌راحتی و با احترام به حریم شخصی خود استراحت کنند. مجتمع آب‌درمانی سبلان سرعین به‌عنوان یکی از پیشرفته‌ترین چشمه‌های آبگرم سرعین خدمات ویژه‌ای نیز ارائه می‌دهد. این خدمات شامل ماساژدرمانی، فیزیوتراپی، حوضچه آب سرد، جکوزی و سونا است. با استفاده از این خدمات، مهمانان می‌توانند از تأثیرات درمانی آب گرم بر روی بدن و روحشان بهره ببرند و لحظات آرامش بخشی را تجربه کنند.

مرکز آب‌درمانی سبلان سرعین با ارائه امکانات و خدمات متنوع و کیفیت بالا، به‌عنوان یک مقصد مناسب برای آب‌درمانی و استراحت در سرعین شناخته می‌شود. مهمانان می‌توانند در این مجموعه از لحظاتی آرامش‌بخش و درمانی در فضای آب گرم لذت ببرند و از فواید آب‌درمانی برای سلامتی خود بهره‌مند شوند. آب گرم بش باجیلار (5 خواهر) در ادامه لیست چشمه‌های آبگرم سرعین، آب گرم بش باجیلار یکی از کلاسیک‌ترین مجموعه‌های آب گرم در سرعین است و از ۵ چشمه مختلف تشکیل شده است. نام آب گرم بش باجیلار از پنج خواهران معروف به‌عنوان پنج چشمه الهام گرفته شده است. علاوه بر چشمه‌ها و استخرها، در آب گرم بش باجیلار از آب گرم گاومیش گلی برای دوش‌ها استفاده می‌شود. درصورتی‌که تمایلی به استفاده از استخر نداشته باشید، می‌توانید تنها دوش بگیرید و از آب گرم گاومیش گلی برای آبگرمی بدنتان استفاده کنید.

ویلا دره

آبگرم ویلا دره، در روستای ویلا دره واقع در فاصله سه‌کیلومتری شهر سرعین قرار دارد. این آبگرم دارای استخری است که آب آن با استفاده از گاز گرم می‌شود. این مجموعه آبگرم از یک موتورخانه برای گرم‌کردن آب استفاده می‌ کند. یکی از ویژگی‌های آبگرم ویلا دره، استخر آب گازدار آن است. این استخر با استفاده از فناوری گاز، آب را گرم می‌کند و به مهمانان امکان استراحت و آرامش در برابر آب گرم را می‌دهد. در حالت عادی، آبگرم ویلا دره آبی سرد دارد و با استفاده از موتورخانه، آب را گرم می‌کند تا به دمای مناسب برسد.

خواص بی‌نظیر آب گازدار ویلا دره سرعین

آب گازدار برای بدن خواص ویژه‌ای دارد که می‌تواند به بهبود سلامت و رفاه عمومی کمک کند. در زیر به برخی از خواص آب گازدار برای بدن اشاره خواهیم داشت:

آرامش عضلات: آب گازدار به‌خاطر گازهای طبیعی مانند دی‌اکسیدکربن، می‌تواند به آرامش عضلات کمک کند. استحمام در آب گازدار می‌تواند عضلات را آرام کرده و تنش و خستگی را کاهش دهد.

بهبود گردش خون: تماس با آب گازدار می‌تواند به بهبود گردش خون کمک کند. گازهای محلول در آب می‌توانند به‌عنوان واسطه‌ای برای گسترش عروق خونی عمل کنند و بدین ترتیب، به عملکرد بهتر سیستم گردش خون کمک می‌کنند.

ضدالتهاب و ضددرد: برخی از گازهای موجود در آب گازدار، مانند سولفور، می‌توانند خواص ضدالتهابی و ضد دردی داشته باشند. استفاده از آب گازدار می‌تواند در کاهش التهاب‌های مفصلی، دردهای عضلانی و مشکلات روماتیسمی مؤثر باشد.

آرامش و رفع استرس: تجربه آب گازدار می‌تواند به آرامش و رفع استرس کمک کند. تماس با آب گازدار می‌تواند احساس آرامش و راحتی را در بدن ایجاد کند و به کاهش تنش و استرس کمک کند.

تمیزکننده پوست: گازهای موجود در آب گازدار، می‌توانند خواص تمیزکننده برای پوست داشته باشند. استحمام در آب گازدار می‌تواند به تمیزی و آرایش پوست کمک کند و پوست را از آلودگی‌ها و آکنه‌ها پاک کند.

آبگرم ویلا دره با موقعیتش در روستای ویلا دره و فاصله نزدیک به شهر سرعین، امکان دسترسی آسان به مهمانان را فراهم می‌کند. این مجموعه با استفاده از فناوری گاز و موتورخانه، آبگرمی مرغوب را برای استفاده مهمانان فراهم می‌کند. به طور خلاصه، آبگرم ویلا دره با استفاده از گاز و موتورخانه، آب را گرم می‌کند تا به مهمانان امکان استفاده از آبگرم را بدهد. این مجموعه در محیطی طبیعی و در نزدیکی شهر سرعین واقع شده است و مهمانان می‌توانند از لحظاتی آرامش‌بخش در آب گرم ویلا دره لذت ببرند.

گاومیش گلی سرعین

آبگرم گاومیش گلی یکی از معروف‌ترین و قدیمی‌ترین آبگرم‌های طبیعی در سرعین است. این آبگرم در خیابان ولیعصر واقع شده است و مکانی مناسب برای استراحت، آرامش و درمان است. آبگرم گاومیش گلی دارای دوش‌های آبگرم است که مهمانان می‌توانند در آنها لحظات آبداری و آرامش را تجربه کنند. این مجموعه همچنین دارای فروشگاهی است که محصولات مرتبط با آب‌درمانی را در دسترس مهمانان قرار می‌دهد.

آبگرم گاومیش گلی برای خدمت‌رسانی به خانم‌ها و آقایان، سانس‌های جداگانه دارد. این تقسیم‌بندی به مهمانان اجازه می‌دهد تا در فضاهای جداگانه و حریم خصوصی خود استراحت کنند و از لحظات بی‌نظیر در آبگرم گاومیش گلی بهره ببرند. از سوی دیگر آب این مجموعه گرم‌تر از سایر نقاط است که باعث می‌شود تأثیرات درمانی و آرامش‌بخش آن بر روی بدن بیشتر شود. مهمانان می‌توانند از آبگرم با دمای بالا استفاده کنند و از لحظات آرامش‌بخش در آبگرم گاومیش گلی لذت ببرند. مجموعه آبگرم گاومیش گلی در دسته‌بندی مراکز اقتصادی سرعین قرار می‌گیرد. با ارائه خدمات آب‌درمانی و استراحتی باکیفیت، این مجموعه به مهمانان تجربه‌ای مفید و لذت‌بخش را در آبگرم و استراحت خود می‌دهد. از طریق درمان در آبگرم گاومیش گلی، مهمانان می‌توانند بهبود و آرامش بدن و روح خود را تجربه کنند. با تهیه بلیط چارتر ارزان هواپیما مشهد اردبیل در سایت آس چارتر از مزایای ویژه ای برخوردار شوید

بازدید : 6
پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 زمان : 16:09

روستای میمند

روستای ماخونیک یک مقصد جذاب و تاریخی با فاصله ۱۲۶۱ کیلومتری از شما فاصله دارد و می‌توانید به آن از طریق جاده مشهد به سبزوار سفر کنید. مسیرتان از جاده مشهد به سمت جنوب حرکت خواهد کرد و پس از عبور از شهرهای گناباد، بیرجند، و طبس به روستای ماخونیک خواهید رسید.بلیط هواپیما تهران تبریز را از سایت اس چارتر رزرو کنید.

ماخونیک به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین نقاط زندگی معروف است و نقوشی باستانی به دوره ده هزار‌ساله و سفال‌هایی با سن ۶ هزار‌ساله در این منطقه کشف شده‌اند. این روستا در فاصله ۳۸ کیلومتری شهرستان شهر بابک و بین شهرهای سیرجان و رفسنجان واقع شده و به‌عنوان یکی از سکونتگاه‌های اولیه انسان‌ها در دشت ایران معروف است.

روستای ماخونیک و منطقه اطرافش به مردمان محلی اهمیت دینی دارد و در آنجا مردم به آیین‌هایی مبتنی بر شکست‌ناپذیری و جاودانگی پایبندند. همچنین، کوه‌ها برای آنها مکان‌های مقدسی دارند. برای رسیدن به ماخونیک، می‌توانید از شهر بابک در استان کرمان به سمت جنوب حرکت کنید. این سفر به شما فرصتی خوب برای آشنایی با تاریخ و فرهنگ این منطقه و تجربة زیبایی‌های طبیعی آن را ارائه خواهد داد.

توتاخانه

روستای توتاخانه، یک مقصد زیبا و آرام در قلب کوهستان واقع در استان آذربایجان شرقی ایران است. این روستا قدیمی ترین روستای ایران می باشد و به‌ خاطر آب‌ و هوای خوش و دلپذیر خود و معماری منحصربه‌فرد خانه‌های گلی که دیوارهایش به رنگ گِل پوشیده شده‌اند شناخته می‌شود. توتاخانه از شهر بناب فاصله تنها ۱۵ کیلومتر دارد و به‌عنوان یک روستای زیبا و دل‌انگیز در منطقه شهری بزرگ تلقی می‌شود.

معماری خاص این روستا با دیوارهای خانه‌ها به رنگ گِل و کاشی‌های سنتی جلب‌توجه گردشگران می‌کند. تنوع جغرافیایی این منطقه و چشم‌اندازهای کوهستانی اطراف آن، این روستا را به یک مقصد طبیعت‌گردی جذاب تبدیل کرده و برای علاقه‌مندان به استراحت و فرار از شلوغی شهری، یک گزینه عالی است. از جاذبه‌های دیگر این روستا می‌توان به آرامش و صلح در برخورد با محیط‌زیست طبیعی اشاره کرد. توتاخانه، یک مثال زیبا از زندگی سنتی و فرهنگ محلی در ایران می‌باشد و گردشگران را به یک تجربه منحصربه‌فرد در دل طبیعت دعوت می‌کند.

روستای بیاض

روستای بیاض یکی از روستاهای دیدنی و خاص استان کرمان واقع در فاصله ۲۵ کیلومتری جنوبی از شهر انار و ۶۵ کیلومتری شمال غربی از شهر رفسنجان قرار دارد. این روستا در گذشته به‌عنوان یکی از مسیرهای مهم مواصلاتی بین استان‌های کرمان و یزد شناخته می‌شده است.

قلعه قدیمی بیاض یک اثر تاریخی است که نمایانگر معماری قدیمی منطقه است. این قلعه باشکوه و تاریخی تازه‌ترین داستان‌های گذشته را روایت می‌کند و مکانی مناسب برای کاوش تاریخی و عکاسی است.

بیاض به‌عنوان یکی از جاذبه‌های تاریخی این منطقه دارای ویژگی‌های جذابی است. در این روستا، می‌توانید قلعه قدیمی بیاض را ببینید که نمونه‌ای از معماری قدیمی است. همچنین، مسجد سبزپوش و آب‌انبار دوقلو نیز از جاذبه‌های تاریخی این روستا هستند. خود بافت تاریخی این روستا نیز به‌عنوان یک منطقه جذاب برای گردشگری شناخته می‌شود. از طرفی بیاض یک روستای زیبا و تاریخی است که ترکیبی از طبیعت و معماری قدیمی را ارائه می‌دهد. این روستا در نزدیکی شهر انار و رفسنجان قرار دارد و برای گردشگران علاقه‌مند به تاریخ و فرهنگ محلی یک مقصد جذاب است.

بیاض با فاصله نسبتاً نزدیک از شهرهای انار و رفسنجان واقع شده است و می‌توانید در این منطقه تجربة یک سفر تاریخی و فرهنگی جذاب را داشته باشید.

بازدید : 6
پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 زمان : 10:01

موزه تخت جمشید شیراز

تخت جمشید از قدیمی ترین بناهای ایران است که به موزه تبدیل شده است و زمانی کاخ حرمسرای خشایار بوده و 2500 سال قدمت دارد و شامل یک ایوان، دو گالری و یک تالار است و طبق شواهد این بنا در سال 1311 توسط شخصی به نام هرتسفلد رئیس وقت هئیت علمی تخت جمشید مورد مرمت قرار گرفته است و محل نگهداری اشیا است و قبل از تاریخ در ان انواع ظروف و مجسمه های سفالی و ابزار سنگی وجود داشته که از دوران تیموران، باکون، شقاء و نخودی پاسارگاد بوده است و تالار هخامنشی این موزه اشیا و ابزاری را که دارد از صفه تل تخت جمشید به دست اورده است.

موزه میراث روستایی گیلان

موزه میراث روستایی گیلان اولین اکوموزه در کشور ایران است و فضای ان بسیار متفاوت با دیگر موزه ها است و در زمینی به مساحت 260 هکتار بنا شده است.

موزه زرتشتیان یزد

در این موزه می توانید اداب و رسوم زرتشتیان را مشاهده نمایید و با فرهنگ شان بیشتر اشنا بشوید و موزه مارکار در زیر زمین مجموعه مارکار یزد قرار دارد این موزه در سال 1394 افتتاح شده و بخش های مختلفی دارد و کاربری ان پرورشگاه، خوابگاه شبانه روزی، دبستان و دبیرستان بوده است و ان را 80 سال قبل شخصی خیر به نام پشوتن جی مارکار تاسیس کرده است و در زمان های گذشته خوابگاهی شبانه روزی برای دانش اموزان همان مدرسه بوده است و نخست در دالان های تو در تو و سنتی این موزه زندگی نامه مارکار قرار داشته است. اس چارتر بهترین مرجع ارائه کننده بلیط هواپیما کیش یزد در مشهد است.

بازدید : 8
چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403 زمان : 16:10

شله ماسی یا شله دووی یاسوج

این غذا به نام های مختلفی از جمله شله ماستی یا شله دوغی نیز خوانده می شود. شله ماشی تشکیل شده از مواد دوغ، برنج، پیاز داغ و پونه می باشد. شما می توانید در کمتر از 3 دقیقه بلیط هواپیما تهران یاسوج خود را از سایت آس چارتر تهیه کنید. برای تهیه به شله ماسی ابتدا دوغ را در ظرفی می جوشانیم سپس برنج، پونه و پیاز داغ را نیز به آن اضافه می کنیم. این غذا زمانی حاضر می شود که ازحالت مایع دربیاید. بعد از حاضر شدن غذا، درون سینی ریخته و وسط آن را کره محلی میریزند و میل می کنند.

تیلیت پیاز یاسوج

یکی از غذاهای محلی و لذیذ یاسوج تلیت پیاز می باشد که ترکیبات بسیار ساده ای نیز دارد. برای تهیه این غذا تنها از پیاز و آب استفاده می شود. طرز تهیه این غذا به این صورت است که ابتدا پیاز را تفت می دهیم و بعد از سرخ شدن پیاز، آب و ادویه های دلخواه را به آن اضافه می کنیم و بعد از جوش آمدن آب، آن را با نان میل می کنیم.

نان بلیط یا بلوط یاسوج

قدیمی ترین نان استان کهگلویه و بویر احمد، نان بلوط می باشد. برای تهیه این نان از پوست سخت بلوط استفاده می شود. پوست بلوط دارای خواص فراوانی می باشد از جمله برای درمان دردهای معده بسیار موثر می باشد.

نان برکو یاسوج

نان برکو نیز یکی دیگر از نان های سنتی یاسوج می باشد که از بلوط نیز در آن استفاده می شود. برای تهیه این نان عصاره بلوط را با آردگندم مخلوط می کنند تا به شکل خمیر در آید. سپس آن را به روی ساج پهن می کنند تا پخته شود.

آش دنگو یاسوج

یکی از آش های لذیذ یاسوج، آش دنگو می باشد. این غذا را بیشتر در فصل زمستان تهیه و میل می کنند چرا که مردم این شهر معتقدند برای درمان سرماخوردگی مفید می باشد.

در تهیه این غذا از حبوبات فراوانی مثل عدس، لوبیا چشم بلبلی، ماش، نخود و گندم و همچنین گیاهی بومی به نام لیزک که در بهار در کهگلویه و بویراحمد می روید استفاده می شود.

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 60
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 3
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 4
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 22
  • بازدید ماه : 264
  • بازدید سال : 791
  • بازدید کلی : 791
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی